fredag 1. januar 2010

Oppskrift baggylue

Baggy lue

Tips: avslutt hver runde med en kjedemaske.

Legg opp fra 60-75 lm med dobbel tråd, mål med måleband eller rundt ditt eget hode. Avslutt med en kjm i den første lm. Klipp av den ene tråden slik at du hekler med enkel tråd videre. Den doble tråden gjør at kanten ikke krøller seg.

1.omg. 1lm, 1fm i hver lm. Avslutt runden (se tips).

2.omg. 1 lm, 1fm i fm, ta sammen med 1 kjm.

Hekle deretter med ønsket fargevalg til arbeidet måler ca 24 cm. Fell med eventuelle mønster.

Felling:

Hekle 2 fm sammen. 5 fm. Fell. 5 fm. Fell. Gjenta til omgangen er ferdig.

Hekle 1 omg.

Gjenta felling men nå med 4 fm mellom hver felling.

Hekle 1 omg.

Gjenta felling men nå med 3 fm mellom hver felling

Hekle 1 omg.

Hekle 2 fm sammen hele omg.

Hekle 1 omg.

Hekle 2 fm sammen hele omg.

Snør sammen, og fest trådene.



Heklet tidligere med Fiesta, men den er nå ute av produksjon. Har heklet en del med Paris, dobbel Muskat og dobbel Tuva. Denne oppskriften passer absolutt best med 5mm heklenål:)

Blir veldig glad om dere linker tilbake til meg og min oppskrift når dere har brukt oppskriften:)

LYKKE TIL:)

5 kommentarer:

  1. Fine luer!
    Godt nytt år!
    Klem Fredrikke :o)

    SvarSlett
  2. Fine luer du hekler, takk for oppskrift. Kanskje jeg skal prøve meg på en slik. Hittil har jeg laget mest pannebånd.

    Vil ønske deg et riktig godt nyttår!

    Chiline ;)

    SvarSlett
  3. Det oppskrifta tror jeg at jeg må prøve!
    De portemoneene har jeg laget mønster på selv, får se om jeg skriver det opp etterhvert =)

    SvarSlett
  4. Da jeg leste kommentaren din igjen var det jo lua du lurte på... snakk om å være sløv =)
    http://www.rheatheylia.com/index.php?page=patterns&id=0 der er lua =)

    SvarSlett
  5. Hehe, slikt sjer alle:) Tusen takk skal du ha!:)

    SvarSlett