torsdag 4. mars 2010

problemer i paradis

Jeg vet ikke hvor mange ganger frem og tilbake fra ulike butikker jeg har vært i håp om å finne en duk til mitt gamle klenodium...!

Men siden det er et gammelt teak-bord er det ingen duker so mer smalere enn 140, og ingen med lengde mellom 180 og 250cm...!

Hva gjør en da?
Jo, en tar saken i egne hender. Drar frem min svigerbestemors gamle Singer og setter igang. Ble fremdeler litt lang, men alldeles mye bedre:)


Duken ble da herved kjøpt på Europris idet jeg var å skulle kjøpe garn til min farmor. Der var den, teflonbehandlet og det hele. Og siden prisen kun var kroner 89.99 tok jeg sjangsen;) *ler av sine elendige sykunnskaper*


Slik er da mønsteret i duken.

Jeg skulle ønske at jeg var kjempeflink med symaskinen. Og jeg har stor tro på at alt hadde blitt enklere med ei symaskin som faktisk kunne reguleres....! Men en må gjøre det beste ut av det. Min mor har herved sagt at jeg bare kan låne hennes om jeg skal starte på større oppdrag!*lykkelig*

Sysler med øredobber mellom lueheklingen og gardinen, skal legge ut bilder senere:)

post signature

2 kommentarer:

  1. Er innom for å takke for at du har lyst til å følge bloggen min :)

    Synes duken så fin ut jeg :)

    Ha en fin dag!
    Klemmer

    SvarSlett
  2. Hei!
    Hihi, dumme meg :P Jeg ble først veldig overrasket da jeg kom inn på bloggen din, for her var jo maaange innlegg jeg ikke har fått opp i blogglisten min. Men så skjønte jeg at jeg har jo glemt å legge meg til som følger på den nye bloggen :P Hihi, men nå skal du få mer besøk fra meg :)
    Det var et kjempefint mønster i duken. Og det er jo ingen som blir født sydame! Men ja, en moderne symaskin er sikkert lurt :P Jeg syns nå du er flink, jeg :)
    Ha en super helg!
    Klem fra Kari

    SvarSlett