onsdag 27. oktober 2010

Ny stue på tre dager!



Da er malingslukta litt snart borte fra rommet, og det er snart mulig å tørke klær igjen. Har storkosa meg under prosjektet, og er storfornøyd over resultatet. Det ble tusen ganger bedre enn forventet!



Jeg har kanskje vært litt kjedelig med fargevalg, men den er veldig meg og passer godt til hjemmet vårt. Vi har en enkel smak, men liker det hjemmekoselig på samme tid. Derfor er det lyse og mørke møbler mixet sammen. Nytt og gammelt er satt sammen, og jeg elsker det! Nå er det virkelig blitt mitt hjem, og jeg har fått et helt annet eierforhold til huset etter at vi har malt om hele etasjen!




Har fått meg en meierikasse av farmor som var full av norgesglass. Glassene står nå i skapene fylt med linfrø, valnøtter og andre flotte matvarer. ELSKER NORGESGLASS! Meierikassen fikk sin plass opp ned inne på stua. Noe jeg selv syntes ble kjempebra, mens min mor kanskje er mer i tvil når det gjelder å ta inn slitte gamle trekasser inn i stua...! Men som eier er jeg stor fornøyd med hele stua!







Så klart er bildene tatt om kvelden siden jeg aldri kommer meg hjem fra jobb før det er mørskt ute, men en ser godt det store resultatet. Dette er "mørke" kroken som hadde koksgrå vegg og beige langside. Det ble helt fantastisk!






Det tok meg tre dager å maskere, sparkle, grunne og male to strøk med oljemaling. På samme tid var jeg hjemme hos mor og bakte potetkaker. Noen vil nok kalle meg gal, men jeg har storkosa meg:) Det er virkelig ferie å gjøre noe helt annet enn det man gjør til daglig. Med fysisk jobb går tankene bort fra det man ikke rakk å gjøre før ferien, noe som kanskje ikke er så dumt når man har hatt høstferie;)




post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar