søndag 18. april 2010

Et lite lyspunkt?



Mens store snøfauker styrer ute fant jeg ut at jeg kunne inspirere andre til å spise mer klubb og duppe, ved å legge ut en cirka oppskrift slik at de som titter innom kan starte opp med en gang;)


Jeg brukte ca 1kg poteter, ca 4 dl byggmel og et par klyper salt.
Kjørte poteten på raspefunksjon på min food prosessor og dermed i knivbladene etterpå.
Tilsatte mel og salt.
Formet klubben med en spiseskje.

Trekte klubben i 40 min etterpå i saltet vann.

Jeg fikk til 15 klubber, som da var nok til storspiseren (les: meg) og småspiseren (les: min samboer), og da var det 4 klubber igjen:) De ble stekt opp dagen etter i stekepanna, NAM!!


Duppa lager du ved å varme melk og brunost ( anbefaler Innherredsost) til passe smak og så tykning med mel og melk. FINITO!

Er det ikke enkelt?

Da er det bare å sette igang;)

post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar