torsdag 3. februar 2011

Laup-bakst


Lange arbeidsdager for tiden, så det blir liten tid til morsomme ting på ettermiddagstid. Men idag har jeg kost meg. Etter å ha spist middag sammen med mor og far har jeg bakt laup.


*mmmm*



Oppskriften har jeg fått av min mor, som forresten lager verdens beste lauper *hihi*


Nå vil jeg dele den med dere, for den er ikke hemmeligstemplet på noe som helst vis. Å nei da, gode lauper må deles;)


Av dobbel oppskrift får du ca. 12-15 store lauper med det noen vil si er litt vel mye anis. Men hos oss har vi alltid likt de best slik:)


2,5- 3 dl siktet rugmel
ca. 7dl hvetemel
1/2 ts salt
1 barneskje anis (men vi bruker en pose santa maria hel anis...)
3,5 dl melk
50gr gjær
2ss margarin
3ss sirup


Nå blir det laup med brunost og et stort glass melk til kvelds!


God bakst! :)


post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar